Ciepła strawa, super sprawa!

A miało być już tak pięknie! A tu znowu śnieg za oknem! Coś ta wiosna się ociąga. Im dłużej chłodno i ponuro, tym bardziej grodzi nam nadmiar tłuszczyku „tu i tam”. Przykra prawda jest taka, że i wyjść jakoś się nie chce, i że o smacznych i lekkich nowalijkach specjalnie wielu z Was nie myśli. Co w te zimne dni jeść, by nie zarzucać organizmu zbędnymi kaloriami, do czego z kolei niestety mamy zimą tendencje? Ano, warto jeść ciepłe, zdrowe posiłki, które dodają energii, rozgrzewają i sycą. Jakie?

A więc dzień proponujemy zacząć od pysznej owsianki, która da nam zastrzyk błonnika, witamin, mikro i makroelementów na cały dzień. Na obiad zaserwujcie aromatyczną zupę z mnóstwem warzyw i rozgrzewających przypraw, jak na przykład imbir, chili czy czosnek, a na kolacje podajcie rybę morską bogatą w kwasy tłuszczowe Omega3 z dodatkiem warzyw gotowanych na parze. W międzyczasie warto popijać gorącą herbatkę Gonseen, oczyszczając tym samym układ trawienny z toksyn i wzmacniając odporność na infekcje i stresy.

jedz_cieple

Program Królów na pierwszy plan zawsze wysuwa surowe warzywa, bo te właśnie mają najbardziej zbawienny wpływ na nasze ciało i umysł, ale w okresie jesienno-zimowym także polecamy komponowanie posiłków w oparciu o składniki przygotowywane na ciepło.

Ciepłe posiłki mają szereg niepodważalnych zalet, wśród których wymienić można:

  • pobudzanie krążenia, dzięki czemu poprawia się ukrwienie przewodu pokarmowego,
  • łagodzenie pracy jelit, a co za tym idzie i dolegliwości gastrycznych,
  • dobre przyswajanie  składników odżywczych, pod warunkiem – uwaga!, że nie będziecie poddawać posiłków zbyt długiej i niewłaściwej obróbce termicznej. Warto pamiętać, że najzdrowszą formą podgrzewania jest parowanie,
  • możliwość szybszego zasycenia się potrawą, bez konieczności podjadania i dojadania po posiłku.

Często po zjedzeniu czegoś ciepłego, czujemy się „dobrze najedzeni”, a wręcz nawet odprężeni. Dlaczego nie korzystać z tego?

This entry was posted in 02. Zalecenia Programu Królów, 03. Co jeść, a czego unikać, 04. Dobre nawyki, 06. Zdrowe produkty. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>