Owoc w diecie…zakazany!!!

Gdybym przeprowadził sondę, w której zadałbym pytanie: co powinno znaleźć się w diecie osoby, która pragnie zrzucić nadmiar kilogramów, to sądzę że spora grupa osób odpowiedziałaby warzywa i owoce. I faktycznie, co do tych pierwszych,  zgadzam się całkowicie. Przez lata doświadczeń, sprawdziłem tę teorię w praktyce i mogę stanowczo stwierdzić, że im więcej warzyw jest w diecie tym szybciej osoby chudną. Co dotyczy owoców, to sprawa wygląda nieco inaczej. Głoszone przez niektórych dietetyków zalecenia jedzenia w trakcie redukcji wagi, większej ilości owoców są po prostu błędem. Dlaczego? Owoce zawierają w swoim składzie fruktozę, czyli (cukier owocowy). Jest ona początkowo trawiona już w jamie ustnej za pomocą enzymu amylazy zawartej w ślinie.  W ten sposób przerobiona, staje się szybkim źródłem energii. Energii, czyli tego, co osoba otyła ma w nadmiarze, bo przecież komórki tłuszczowe to nic innego jak magazyn jej oraz toksyn. Jak wobec tego organizm osoby otyłej ma sięgnąć po zapasy, skoro codziennie dostaje świeżą dawkę energii z pożywieniem…???  Nie sięgając po zapasy z komórek tłuszczowych, nie ma mowy o jakiejkolwiek redukcji wagi.

Jak zatem i kiedy jeść owoce, by nie stanowiły dla nas problemu?
- po pierwsze: w trakcie redukcji wagi ograniczamy je do minimum, istnieje kilka wyjątków, które ja pozwalam spożywać osobom realizującym Program Królów.
- po drugie: w czasie stabilizacji wagi, owoce traktujemy jako osobny posiłek. Jemy je dwie godziny przed i dwie godziny po innym posiłku. Najlepiej sałatkę owocową, która zawiera owoce we wszystkich kolorach tęczy, mamy wtedy pewność że dostarczyliśmy wszystkich składników odżywczych i witamin.

Owoce są niezastąpionym źródłem witamin, składników mineralnych, energii, wody strukturalnej i wielu innych niezbędnych składników, należy tylko zwrócić uwagę kiedy mogę je spożywać bez ograniczeń, a kiedy muszę je czasowo ograniczyć.

PS. do artykułu dołączam piosenkę mojego serdecznego przyjaciela Krzysztofa Antkowiaka, która w pełni oddaje emocję, które towarzyszyły mi w trakcie jego tworzenia…


This entry was posted in 02. Zalecenia Programu Królów, 03. Co jeść, a czego unikać, 04. Dobre nawyki, 06. Zdrowe produkty. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>