Smarkaj na zdrowie :)

To był kolejny już dzisiaj telefon od zaniepokojonego rodzica, którego dziecko ma zapchany nos. I pytania – skąd ten problem? jak to rozwiązać?
Po kolei… Coraz chłodniejsze noce i częste różnice temperatur to częściowa przyczyna problemów z górnymi drogami oddechowymi naszych dzieci.. Natomiast główna przyczyna to ich słaba odporność, spowodowana złą dietą w okresie letnim. Jaką? Zbyt dużo słodkich napojów, lody, niezliczona ilość słodyczy i chleba – krótko mówiąc zatrzęsienie produktów silnie śluzotwórczych. W okresie letnim, kiedy nasze pociechy całymi dniami biegają po dworze, pocą się,  część tych śluzów w naturalny sposób wydostaje się z ich organizmów. Problem wraca na jesień, kiedy „przywiązane” do ławek szkolnych – w często słabo wietrzonych, dusznych klasach – spędzają większość dnia. Bez ruchu, z kanapką w ręku popitą darmowym mlekiem, pogłębiają swój stan chorobowy.

Co robić? Smarkać na to wszystko!  Im więcej, tym lepiej (to moja ulubiona dewiza )

Tylko poprzez zmianę diety dziecka możemy wydalić nadmiar śluzu z jego organizmu. Najlepszymi znanymi mi sposobami są: nakładanie maseczki iłowej na okolice zatok czołowych i przynosowych, oraz masaż twarzy z użyciem kremu dynamicznego. Całkowita eliminacja z diety mleka i produktów mlecznych. Ograniczenie słodyczy do minimum. Ciepłe śniadania, najlepiej z kasz (szczególnie polecam owsiankę na wodzie z dodatkiem miodu i cynamonu), spacery na świeżym powietrzu i kąpiele w solach eukaliptusowych. Można robić także inhalacje górnych druk oddechowych, zarówno suche jak i mokre. I najważniejsze!!! Pamiętajmy o dużej ilości wody do picia najlepiej mineralnej. Można także podawać do picia herbaty ziołowe z dodatkiem imbiru i miodu.

Starajmy się  usunąć z organizmu dziecka jak najwięcej śluzu, gdyż nieusunięty w okresie jesieni, zimą stanie się pożywką do wirusów i bakterii, powodując dużo groźniejsze  stany chorobowe. Dlatego zadbajmy o odpowiednią dietę i profilaktykę naszych dzieci.

Pozdrawiam, Tata Smarkacza :)

This entry was posted in 03. Co jeść, a czego unikać, 04. Dobre nawyki, 05. Problemy zdrowotne a dieta. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>